Porady

Witajcie Settlersmaniacy! Dzisiaj mamy dla Was ciekawe porady do najlepszej części gry Settlers II z 1996 roku. Jak zapewne zauważyliście A więc czas ciąć metal i krzesać iskry! Osadnicy stosują do budowy swoich osad tylko dwa surowce: Drewno i Kamienie. Drewno stanowi niewyczerpalne źródło surowca, ponieważ młode drzewka są cały czas sadzone przez leśniczego, po osiągnięciu odpowiedniego wzrostu przekazywane są drwalowi, który następnie przekazuje je cieśli, z których wykonuje on deski do budowy domów. Kamienie są źródłem surowca, który się wyczerpuje, w przeciwieństwie do drzew nie ma możliwości pomnożenia tego surowca, ponieważ jest on naturalnym źródłem w przyrodzie, które ulega wyeksploatowaniu . Na początku gry najlepiej posługiwać się osadnikami budując im chatę kamieniarza . Kamieniarze nie wymagają żadnych inwestycji ze strony gracza i ich dodatkową zaletą jest to, że potrafią posługiwać się różnorodnymi narzędziami, w przeciwieństwie do górników, są bardziej ekonomiczni, ponieważ górnicy ze względu na swoją ciężką pracę potrzebują zapewnienia żywności. Dlatego na początku gry korzystniej jest budować chaty kamieniarzy. Dopiero przy braku surowca jakim są kamienie radzimy zainwestować w górników. Kamieniem należy posługiwać się bardzo rozważnie. Warto pamiętać o tym, aby zawsze mieć zapas kamienia, który można zmagazynować w ratuszu, celem budowy katapulty do której można wykorzystywać kamienie jako amunicję. W razie ataku nieprzyjaciela lub zbyt bliskiego zbliżania się obiektów militarnych przeciwnika, możemy wykorzystać katapulty do ataku przeciwnika i obrony swojego terytorium. Na początku gry najważniejszym zadaniem jest: Przemysł drzewny, leśniczy i kamienny, bez niego nie zdołamy rozwinąć szybko naszej osady gospodarczo jak i militarnie. Leśniczy / leśniczówka Jest podstawą przemysłu drzewnego, należy pamiętać, że bez leśniczówki przemysł drzewny jest niemożliwy. W grze potrzebujemy tylko jednego leśniczego, który jest całkowicie wystarczający, aby rozwinąć naszą gospodarkę, nie zalesiając całego terytorium potrzebnego do rozbudowy. Mierząc stoperem, leśniczy w ciągu 270 sekund potrafi zasadzić 6 drzew, średnio co 45 sekund sadzi jedno drzewo, które potrzebuje 100 sekund do pełnego wzrostu. Możecie te dane bardzo dokładnie przetrenować w grze internetowej i dokładnie zaplanować przed rozpoczęciem gry swoją własną strategię. Drwal / chata drwala Drwal ścina istniejące lub posadzone przez leśniczego drzewa i robi z nich kłody drewniane. 1 drzewo daje1 kłodę drewnianą. Mierząc stoperem drwal ścina 6 drzew w ciągu 270 sekund . Z posadzonych przez leśniczego drzew, drwal po ścięciu wykonuje z nich drewniane kłody, w tym samym czasie, w którym leśniczy sadzi drzewa w czasie 270 sekund, drwal ścina je z identyczną szybkością i wytwarza z nich kłodę średnio co 45 sekund. Stolarz / tartak Tartak tworzy ostatnie ogniwo w łańcuchu przemysłu drzewnego. Stolarz produkuje z kłody drzewa deskę. Tartak może wykonać 6 desek w 270 sekund i średnio wytwarza w ciągu 45 sekund jedną deskę. Kamieniarz / Chata kamieniarza Kamieniarz pobiera z pola kamienie budowlane. Jego chatę powinniśmy wybudować w pobliżu wykopanego surowca. Kamieniarz wykopuje przy najlepszych warunkach 6 kamieni w 300 sekund, ma on wtedy maksymalną wydajność, licząc stoperem wykopuje 1 kamień w 50 sekund. Kamieniarz pracuje całkowicie samowystarczalnie, nie ma zależności od pokarmu, potrzebuje tylko kilof, który znajdziecie w ratuszu. Idealna produkcja drzewna w Settlersach: 1x leśniczówka/leśniczy 1x chata drwala/drwal 1x tartak/cieśla 1x chata kamieniarza/kamieniarz Zgodnie z obserwacjami, idealny układ gospodarczy ciężko jest dokładnie wyliczyć, nie mniej jednak zalecamy powyższe zastosowanie, ponieważ jest ono najbardziej trafne i pomocne w początkowej fazie rozbudowy osady. Poniżej utworzono kolejną kombinację gry która polega na podwojeniu zdolności wydobycia surowców, oraz zmagazynowania ich, jest ona dalszą konsekwencją ciągłości gry i rozwoju osady oraz wybudowanych przez gracza coraz większych osiedli. Kamienie tworzą nadal podstawowy materiał budowlany w świecie osadników. W tym wypadku duże budynki potrzebują więcej kamienia niż drewna , podczas gdy małe budynki potrzebują więcej drewna niż kamienia. Górnik Kopalni / Kopalnia granitowa Kopalnie granitowe podlegają regułą wszystkich kopalni, tzn. Aby górnik mógł wytworzyć kamienie potrzebuje do tego żywności . Za jeden bochenek chleba, mięsa lub ryby możemy otrzymać w zamian jeden kamień. Jeśli górnik ma wystarczająco dużo pokarmu to wydobywa w 45 sekund 1 kamień. Średnio kopalnie granitu wyeksploatują się teoretycznie po wydobyciu 260 kamieni, ponieważ zasoby naturalne tak jak w przyrodzie mogą być większe lub mniejsze. Sensowny plan budowlany i produkcji materiałów. Chcąc wybudować wszystkie budynki jakie tylko istnieją w Settlersach musimy zużyć 136 materiałów budowlanych, mianowicie 85 desek i 51 kamieni co stosunkowo odpowiada w skali 1:1 plus ryzyko losowych zdarzeń i niepowodzeń, oraz nie licznych strat w grze 1:1.7 Wyliczenia nasze są zaokrąglone i w stosunku desek do kamienia wychodzi na to, że na deski jest dwa razy większe zapotrzebowanie niż na kamień. W zależności jaki budynek budujemy różnice między kamieniem, a drewnem mogą być znaczne np: Przy budowie fortecy potrzeba więcej kamienia niż drewna 7:3 Pamiętajmy również o sieci dróg, która powinna być sprytnie rozgałęziona, tak aby zapobiec zakorkowaniu się ich i niepotrzebnym przez to stratom czasu. Starajmy się trzymać produkcję desek w normalnej liczbie, czyli nie warto budować bardzo dużo budynków produkujących surowce w nadmiarze, ponieważ będziemy mieli zakorkowane drogi. Następujące układy gospodarcze ciężko wyliczyć, ale zaleca się takie zastosowanie:" 2x leśniczówki/leśniczy 2x chaty drwali/drwal 2x tartaków/cieśli 2x kopalnie granitowe/górnik lub 2x chata kamieniarza/kamieniarz 1x Magazyn Wyniki, które podaliśmy są tylko i wyłącznie w przybliżeniu, mogą różnić się od siebie w zależności od wielkości osady, którą budujemy, wielkości mapy i zaistniałych warunków przyrodniczych oraz naturalnej ilości surowców. Informacje, które tutaj napisaliśmy są tylko i wyłącznie teoretyczne, stosując je nigdy nie uda nam się osiągnąć 100% wydajności dlatego musimy wykazać się dużą inicjatywą i sprytem, aby osiągnąć jak najwyższe wyniki w grze.

Programing: kreatywna-strona